-------- -DOPRAVA SR-

--------Slovenská pošta

---------DPD preprava

-------zdarma od 60 EUR

 

--------VÝDAJNÉ MIESTA-

-----Uloženka - do 18 kg

-------------------Bratislava

-------zdarma od 40 EUR

 

-



Úvod » Semienka, suché plody » Chia semienka 500 g - Argentína


        

Chia semienka 500 g - Argentína

 

Číslo produktu: 730
Nákupom získate 3 body
Vaša cena:
2,96 EUR

Chia semienka 500 g


Chia semienka sú naozaj zázračnú potravinou, ktorá sa môže pochváliť úplne unikátnou výživnou hodnotou.
Ťažko nájdete rastlinný produkt, ktorý by bol tak bohatý na omega 3 mastné kyseliny.

Tradičné použítí semienok chia, ktoré nie sú tvrdá na skus, je v cereálnych kašiach, jogurtoch či pečive, ale tiež sú nesmierne obľúbené do výživných kokteilov.


Chia semienka prezývané tiež ako potrava bežcov.

Semienka chia obsahujú oveľa viac živín, než celý rad populárnych potravín. Nájdeme v nich 3x viac železa, než v špenáte, 2x viac draslíka ako v banánoch a 5x viac vápnika ako v mlieku. To však nie je všetko, chi semienka obsahujú až 9x viac rastlinných Omega 3 ako sója a 2x viac proteínov, ako ostatné semienka a zrná.

Vo 100g semienok chia nájdeme:

Bielkoviny: 21,2 gSacharidy: 37,5 gTuky 31,4 g (z toho 20,36g Omega-3 mastných kyselín)Vláknina: 33,7gSodík: 0gEnergetická hodnota semienok chia je 2194kJ / 524kcal


Semienka chia sa začínajú čoraz viac objavovať v pekárenských výrobkoch. Celá rada pekární obohacuje svoje pečivo semienkami chia a zaručuje tak svojim produktom oveľa lepšie nutričné ​​hodnoty. Semienka chia však majú aj ďalšie využitie. Výrazne prispievajú k dlhšej trvanlivosti pekárenských výrobkov. Pečivo je vďaka hydrofilným vlastnostiam semienok chia oveľa vláčnejšia a lepšie sa konzumuje.


Pečivo s chia semienkami je oveľa bohatší o celý rad živín a dôležitých látok. Semienka chia sú bohatým zdrojom vlákniny (až jedna tretina hmotnosti semienka), vápnika, rastlinných tukov Omega-3, železa, horčíka, brómu, draslíka, vitamínov, zinku, antioxidantov a samozrejme aj proteínov. Pravidelná konzumácia pečiva s chia semienkami má blahodarný vplyv na celý organizmus.
V Južnej Amerike je konzumácia pečiva s chia semienkami bežná. Pomaly, ale iste sa však pečivo s chia semienkami stáva hitom aj v Európe. V jednom kuse pečiva môžeme nájsť až 5% šalvie semienok.


Pekári dobre vie, ako je využitie šalvie semienok výhodné. Chia semienka sú bez chuti a nijako nenaruší tradičné chuť pečiva. Mimo to nie sú tvrdá na skus a nemusí sa na rozdiel od iných semienok zomlieť. Pečivo s obsahom šalvie semienok vyniká významným obsahom živín a je vhodné pre každodennú konzumáciu.


Do pečiva sa môžu dávať ako celá semienka, tak gél z chia semienok, ktorý sa zmieša s cestom. príprava gélu je veľmi jednoduchá. Semienka stačí namočiť a počkať niekoľko desiatok minút. Hustotu gélu ovplyvní pomer semienok a vody a samozrejme tiež doba, po ktorú budú semienka vodu nasávať. Ak necháte semienka chia odstáť cez noc, gél bude oveľa hustejší.


Semienka chia môžete pridávať aj do pečiva, ktoré si doma sami upečiete. Získate tak zdravé pečivo pre celú rodinu. Pečivo s chia semienkami je vhodné ako pre deti, tak pre dospelých. Veľmi rady si na ňom pochutnajú dojčiace či tehotné ženy, pre ktoré sú chia semienka skvelým zdrojom živín. Najmä staršie tridsiatich rokov trpí nedostatkom vápnika, ktorého sú semienka chia výdatným zdrojom. Nebojte sa semienka chia zaradiť do Vášho každodenného jedálnička. Začnite jesť zdravo a pozorujte priaznivé účinky šalvie semienok už po pár týždňoch pravidelnej konzumácie.

NWVkMGM2Ym